Binnenkort WhatsApp Business!

31-10_blog_RC

WhatsApp is de grootste speler in social media-land, maar voor bedrijven is het vaak lastig om via WhatsApp ondersteuning te bieden. De reden hiervoor is dat de app op dit moment vooral voor persoonlijk gebruik is bedoeld. WhatsApp Business zal hierin een uitkomst bieden voor veel bedrijven. Benieuwd welke voordelen er aan zitten?

1. ZAKELIJK EN PRIVÉ GESCHEIDEN HOUDEN:

WhatsApp Business biedt ondersteuning voor vaste nummers, waardoor je niet met je 06-nummer verbonden hoeft te zijn aan het zakelijk WhatsApp-account. Daarnaast komt er voor WhatsApp Business een aparte app, die je naast je persoonlijke WhatsApp-omgeving kunt gebruiken. Op die manier houd je zakelijk en privé gescheiden.

2. ZAKELIJK PROFIEL

Zoals je hierboven kunt lezen, wordt WhatsApp Business een aparte app. In deze aparte app zijn dan ook andere profielopties. Hierbij kun je bijvoorbeeld een bedrijfsomschrijving en een link naar de website toevoegen. Daarnaast geef je aan in welke sector jouw bedrijf zich bevindt. Door dit allemaal in te vullen kun je je bedrijf op WhatsApp verifiëren, wat natuurlijk voor consumenten een stuk betrouwbaarder overkomt. 😉

3. STATISTIEKEN

WhatsApp Business maakt het mogelijk om gebruikersstatistieken in te zien. Zo weet je hoe de app wordt gebruikt en hoeveel berichten er zijn verzonden, bezorgd en gelezen. Naar verwachting worden deze statistieken ook uitgebreid met informatie over de reactiesnelheid en het reactiepercentage. Zo krijg je dus een beter inzicht in je eigen service, je klanten en de doelgroep.

4. AFWEZIGHEIDSMELDING

Daarnaast zijn er afwezigheidsmeldigen die aangeven dat je tijdelijk niet bereikbaar bent. Deze kun je uiteraard zelf instellen. Als klanten je een berichtje sturen buiten bijvoorbeeld kantooruren, ontvangen zij dit bericht. Je kunt vaste momenten van de dag inplannen, maar ook kiezen voor een tijdelijk bericht.

Er zijn ook een aantal dingen die nog worden verwacht van WhatsApp Business. Deze functies zullen dus wellicht later nog worden toegevoegd.

  • Gesponsorde berichten;
  • Chatbots;
  • Groei in WhatsApp-klantenservice;

Benieuwd hoe voor jouw bedrijf WhatsApp ingezet kan worden? Wij houden de updates in de gaten en kunnen de mogelijkheden voor jouw bedrijf bekijken. Neem gerust contact met ons op.

Red Carpet Social Media

RECENTE POSTS