We know social #35

35_RC_FB_2017

Een nieuwe week, honderd nieuwe updates en features om door te lezen. Sommige belangrijk en nuttig, andere minder belangrijk, maar wél inspirerend. De wereld van social media verandert en verbetert in sneltreinvaart. Het is ons werk om dit allemaal in de gaten te houden. Voor onszelf, op zakelijk gebied, maar ook voor jou. Benieuwd wat er allemaal is gebeurd in de social wereld? Hier de belangrijkste updates.

1. Facebook schrapt een aantal advertentiemogelijkheden

Facebook is flink aan het opruimen. Dit keer zijn de advertentiemogelijkheden aan de beurt. Ze verwijderen een aantal mogelijkheden die bijna nooit meer gebruikt worden. Met deze wijziging kunnen ze hun meest effectieve advertentiemogelijkheden verbeteren en uitbreiden. Zo krijgen adverteerders meer waar voor hun geld, aldus Facebook. Vanaf 15 september gaan de wijzigingen in, de volledige lijst met oude advertentiemogelijkheden vind je hier: http://bit.ly/2xq1byw

2. Tieners hebben een voorkeur voor Snapchat en Instagram

Snapchat en Instagram zijn populair bij tieners en jong volwassenen – beide platformen zijn gegroeid en blijven groeien onder de jongeren. Daarentegen verliest Facebook terrein onder deze doelgroep. Dit zorgt ervoor dat Facebook minder hard groeit dan ze graag zien. Kunnen we hier nog conclusies uit trekken? Tieners en jongvolwassenen zijn geneigd om social kanalen te gebruiken die gericht zijn op het visuele. Dus, wil je jongeren bereiken? Denk visueel!   

3. 360º omslagfoto nu beschikbaar op Facebook

Facebook ondersteunt al een tijdje 360º  video en foto’s op de tijdlijn. Facebook wil het gebruik 360º  video en foto’s verder stimuleren. Vanaf nu heb je dus ook de mogelijkheid om een 360º omslagfoto te maken. Goed nieuws: daar heb je geen speciale app voor nodig. Een 360º omslagfoto kan je binnen de Facebook omgeving maken.  De foto die je hebt gemaakt kun je net zoals andere omslagfoto’s gewoon delen met vrienden op je tijdlijn.

4. Snapchat komt met scripted content

Scripted content op Snapchat? Wat? Zoals de naam al verklapt, wordt deze content gemaakt aan de hand van een script. Het social media platform dat vooral gebruikt wordt door jongeren gaat hiermee aan de slag. Dit heeft Nick Bell, hoofd van content, laten weten tijdens het Edinburgh International Television Festival. Aan het eind van het jaar willen ze dit uitrollen. Het is nog vaag wat we hiervan kunnen verwachten, maar waarschijnlijk zullen het kleine mini-series worden van bekende TV-programma’s. Wordt Snapchat een grote speler in de entertainment? Wij zijn erg benieuwd naar hoe het jongerenplatform deze vorm van content gaat inzetten!

5. LinkedIn komt met LinkedIn video

Ook LinkedIn gaat nu aan de slag met videocontent. Zo kun je vanaf nu video’s opnemen binnen de app of eerder gemaakte video’s uploaden. Daarnaast geeft deze mogelijkheid ook nog eens unieke inzichten in je doelgroep. Zo kun je erachter komen welke bedrijven, functietitels en locaties je video’s bekijken. Je kan videocontent op onder andere deze manieren inzetten: projecten, openingen, behind-the-scenes, evenementen, tutorials, etc.

Wij zijn erg benieuwd naar het resultaat van deze nieuwe social media updates en kijken uit naar alle nieuwe features. Jij ook? Lees hier over twee weken de nieuwste updates.

Red Carpet Social Media

RECENTE POSTS