We know social #31

Red Carpet Social Media

Een nieuwe week, honderd nieuwe updates en features om door te lezen. Sommige belangrijk en nuttig, andere minder belangrijk, maar wél inspirerend. De wereld van social media verandert en verbetert in sneltreinvaart. Het is ons werk om dit allemaal in de gaten te houden. Voor onszelf, op zakelijk gebied, maar ook voor jou. Benieuwd wat er allemaal is gebeurd in de social wereld? Hier de belangrijkste updates.

1. Twitter test met een lidmaatschap… voor $99 per maand

Ook wel eens aan geadverteerd op Twitter om je profiel of tweets te boosten? Twitter verwerkt dit nu allemaal in een lidmaatschap. Je betaalt maandelijks $99. Daarvoor gaat Twitter je tweets en profiel boosten en krijg je daar wekelijks de resultaten van binnen. Alles zit er bij inbegrepen; het ‘mediabudget’, een overzicht van de resultaten en natuurlijk die vertoningen en clicks. Op dit moment is Twitter dit lidmaatschap nog aan het testen. Als het eventueel wereldwijd wordt uitgerold, hoor je het van ons.

2. Publiekelijk delen via Facebook Stories

Facebook Stories is gelanceerd in maart. Zelf merken we nog niet echt dat het veel gebruikt wordt, waarschijnlijk omdat er zoveel soortgelijke Stories zijn, zoals Instagram Stories, Messenger Day en Snapchat. Facebook Stories heeft nu een nieuwe feature toegevoegd waardoor niet alleen je vrienden, maar ook je volgers je Stories kunnen zien. Dit zou het bijvoorbeeld voor bepaalde bekende personen met veel volgers, zoals journalisten, artiesten, etc. makkelijker maken om in contact te komen met hun volgers via Facebook. Maar goed, gebruik jij eigenlijk al Facebook Stories? 😉

3. WhatsApp zit op de 1 miljard gebruikers per dag!

Mensen kunnen praktisch gezien niet meer zonder, want SMS’en is al zo goed als verleden tijd. Dat is terug te zien in de cijfers van WhatsApp. Ze hebben namelijk de 1 miljard gebruikers per dag bereikt! Deze 1 miljard gebruikers sturen zo’n 55 miljard berichten naar elkaar. Hieronder nog een aantal statistieken om te zien dat WhatsApp echt booming is.

Red Carpet Social Media

4. Nieuwe feature van Snapchat

Zo’n twee weken geleden kwam Snapchat (weer ;-)) met een nieuwe feature. Je kunt nu namelijk geselecteerde gedeeltes van je snaps een andere kleur geven. De brush is niet heel klein, dus kleine elementen selecteren en van kleur veranderen blijft lastig. Wellicht komt daar binnenkort weer een nieuwe update voor, in de tussentijd is het toch leuk om ermee te knutselen.

Red Carpet Social Media

5. Online video resultaten

Eigenlijk roepen we dit al heel lang… Video is niet meer weg te denken! Online video is booming en het mag niet meer missen in je contentstrategie. Nu zijn er nieuwe inzichten over online video, en die sluiten daar helemaal bij aan. In 2017 kijken we namelijk zo’n 36 minuten per dag naar online video via smartphones en tablets, dat moet in 2018 nog verder stijgen naar 46 minuten. Op desktop bekijken we online video een stuk minder, namelijk gemiddeld 18 minuten per dag. Dit jaar geven we ook meer uit aan video advertenties op smartphones en minder aan video advertenties op desktop. Dit heeft alles te maken met de manier waarop wij online video consumeren: via smartphone of tablet.

Red Carpet Social Media

Bron: Marketingfacts Stats Dashboard. Data afkomstig van Zenith.

6. Hé, had je onze #dotheofficedance al gezien? 😉

De #dotheofficedance-challenge is opgezet door &C en Eat Natural. Samen met Harold Luya hebben zij de leukste manier gevonden om de werkweek te beginnen: de office dance! Wij konden deze challenge natuurlijk niet overslaan en zijn vol enthousiasme (en gekke dansmoves) aan de slag gegaan. Bekijk hieronder onze inzending.

Wij zijn erg benieuwd naar het resultaat van deze nieuwe social media updates en kijken uit naar alle nieuwe features. Jij ook? Lees hier over twee weken de nieuwste updates.

Red Carpet Social Media

RECENTE POSTS