We know social #29

Red Carpet Social Media

Een nieuwe week, honderd nieuwe updates en features om door te lezen. Sommige belangrijk en nuttig, andere minder belangrijk, maar wél inspirerend. De wereld van social media verandert en verbetert in sneltreinvaart. Het is ons werk om dit allemaal in de gaten te houden. Voor onszelf, op zakelijk gebied, maar ook voor jou. Benieuwd wat er allemaal is gebeurd in de social wereld? Hier de belangrijkste updates.

1. Nieuwe look LinkedIn Campaign Manager

Ben jij ook een adverteerder op LinkedIn? Dan hebben wij goed nieuws voor je. LinkedIn is namelijk, eindelijk, aan het updaten geslagen en dus krijgt de Campaign Manager een nieuwe look! Wat er verandert? Er worden tips en tricks toegevoegd aan het campagne proces, de workflow wordt versimpeld, account assets zijn gemakkelijker te vinden en het design wordt gelijkgetrokken met de rest van LinkedIn. We hebben al een aantal aanpassingen gezien in het Analytics gedeelte van LinkedIn, maar wachten nog met smart op deze update voor de Campaign Manager. We’ll keep you updated!

2. Eind van deze maand advertenties in Messenger

The day you knew would come… Ook Facebook Messenger begint aan advertenties. Er zijn al een aantal tests geweest in Australië en Thailand en waarschijnlijk wordt dit aan het eind van augustus breder, als niet wereldwijd, uitgerold. Je ziet dan gesponsorde posts tussen je andere gesprekken staan. Facebook heeft aangegeven geen informatie te halen uit de berichten die je met je vrienden deelt, dus dat scheelt.

3. Update voor notificaties op LinkedIn

Nog een nieuwe update voor LinkedIn. Ze gaan namelijk de notificaties een update geven. Op deze manier blijf je optimaal op de hoogte van de gebeurtenissen binnen jouw netwerk en je activiteiten op het platform. Wat er nieuw is?

  • Daily Rundown‘: een functie waarbij je dagelijks een overzicht ontvangt van het top nieuws uit je netwerk en de groepen die je volgt.
  • Search Appearences‘: je ontvangt wekelijks een update met daarin hoeveel mensen je hebben gezocht, waar deze personen werken en vanuit waar ze je gevonden hebben. Met deze update kun je gemakkelijker je profiel optimaliseren om beter gevonden te worden.
  • Customize your notifications‘: er worden verschillende instellingen toegevoegd aan de notificaties, zodat je alleen nog ziet wat jij interessant vindt. Zo kun je notificaties en/of personen muten, ontvolgen of helemaal uitschakelen.

Wat denk jij van deze update: handig, of voegt het niet veel toe?

search-appearance-screenshot-1 (1)

4. Snel reageren op Instagram Stories

Instagram Stories blijven populair en worden volop gebruikt. Daarom blijft Instagram dit platform verbeteren en updaten. Misschien heb je het al gezien, maar je kunt nu snel reageren op Stories van je vrienden. Je kunt onderaan een Story reageren door een berichtje te schrijven of een foto of video toe te voegen. Je kunt zelf instellen wie er kan reageren op je Stories. Je kunt kiezen of jouw volgers, volgers die je zelf ook volgt of niemand kan reageren op je Stories. Dus, mocht je er echt op tegen zijn, dan kun je de reacties ook uitschakelen. 😉

5. Native video voor LinkedIn

Hallelujah! De updates voor LinkedIn blijven maar binnendruppelen en met deze zijn we echt ONT-ZETTEND blij. Waar je nu nog een video moet uploaden via YouTube, om vervolgens te kunnen delen via LinkedIn, is dat straks niet meer nodig. LinkedIn heeft eindelijk door dat video ontzettend belangrijk is en gaat dus een functie toevoegen waardoor je vanuit LinkedIn direct een video kunt uploaden. De video’s zullen automatisch afgespeeld worden (zonder geluid) en kunnen tot 10 minuten duren. Op dit moment zijn ze deze functie aan het testen in de Verenigde Staten, maar we kunnen nu al niet wachten tot deze functie wereldwijd wordt uitgerold.

6. Een nieuwe manier van storytelling via Twitter

Het reageren op Twitter kunnen we natuurlijk allemaal, maar deze jongeman heeft, door de specifieke manier van reageren op Twitter, een nieuwe manier gevonden om een interactief verhaal te vertellen. De mensen kunnen zelf de storyline bepalen. Hoe? Door het verhaal te vertellen via reacties op zijn tweets. Benieuwd hoe dat dan in zijn werking gaat? Volg het Twitterdraadje hieronder! Enjoy.

Wij zijn erg benieuwd naar het resultaat van deze nieuwe social media updates en kijken uit naar alle nieuwe features. Jij ook? Lees hier over twee weken de nieuwste updates.

Red Carpet Social Media

RECENTE POSTS