Wall of fame

Header_Case_WallOfFame_RC

Dagelijks zijn onze dedicated designers bezig met het maken van content voor verschillende opdrachtgevers. Met de resultaten en doelgroepen van de opdrachtgevers voor ogen gaan we steeds opnieuw aan de slag om nieuwe, leuke content te maken. Visuals, video’s, GIF’jes of link-posts, alles komt voorbij. We werken met verschillende onderwerpen of thema’s en proberen zo het gesprek aan te gaan. Content wordt gemaakt voor Facebook, Twitter, Instagram en LinkedIn. Omdat we maandelijks zo’n onuitputtelijke contentvoorraad hebben, willen we af en toe wat mooie content in de spotlight zetten. Hierbij de wall of fame van afgelopen zomermaanden.

Wil je meer weten over het maken van content? Onze designers beantwoorden je vragen maar al te graag! Kom gerust langs voor een kopje koffie of stuur je vragen door via ons contactformulier.

YOUBAHN

Studenten zijn een moeilijke doelgroep. Echt reageren met verhalen doen ze niet, daarom moesten we voor dit online studenten uitzendbureau toch iets anders verzinnen. Voor YOUBAHN zijn we daarom aan de slag gegaan met ‘taggable’-content. Iets wat ze graag willen delen met hun vrienden. Humor is daarbij key! Normaal gesproken lopen advertenties en post met heel veel tekst niet goed omdat Facebook dat afkeurt. Maar bij YOUBAHN hebben we een uitzondering en lopen dit soort posts juist wel heel goed.

Red Carpet Social Media

EVA EN IK

We zijn altijd aan het testen wat voor soort content het beste werkt. Zo ook bij EVA en ik. Voor laaggeletterden is lezen en schrijven moeilijk en daarom moeten de posts duidelijk en eenvoudig zijn. Het was een gok om daarom een quote te plaatsen. Maar het resultaat mag er zijn! Heel veel mensen hebben hun familie, relatie of vrienden in de post getagged of hebben gereageerd met hun favoriete quote.

Red Carpet Social Media

VEANN

IJs in de zomer is een feestje. Voor VEANN is de doelgroep grotendeels veganistisch of vegetarisch. IJs is voor veganisten natuurlijk niet zo makkelijk te vinden. Deze post voor de introductie van vegan ijs in de groten steden van Nederland deed het daarom heel goed! En, zelfs voor niet-veganisten is dit ijs overheerlijk in de zomermaanden.

Red Carpet Social Media

ZORGWERK

Zorgwerk heeft een iets serieuzere lading dan sommige andere klanten. Werken in de zorg is mooi, maar kan ook zwaar zijn. We zijn daarom op zoek gegaan naar een manier om het af en toe wat luchtiger te maken. Deze A/B/C-post met reactions heeft dat. Zo leren we de Facebook community beter kennen en hebben de volgers het idee dat we geïnteresseerd zijn in hun werk en leven.

Red Carpet Social Media

RED CARPET

Natuurlijk mag deze post niet ontbreken. Toen we de #dotheofficedance uitdaging van &C zagen, moesten we wel mee doen. Wij zijn wel in voor een middagje dansen. Daarnaast hebben we intern ook hard gelachen om het resultaat van de video. Tijdens de brainstorm kwamen er zoveel te gekke ideeën naar boven! We kijken hier nog steeds met een lach op ons gezicht naar terug.

Red Carpet Social Media

Binnen de wereld van social media vinden wij het belangrijk dat je als merk persoonlijk en menselijk bent. Juist op een dag als de gay pride moedigen wij dit aan door een van onze pijlers letterlijk in beeld te plaatsen: Be Human. Door de herkenbare regenboog vlag te combineren met de krachtige pay off is de boodschap relevant voor Red Carpet als merk en daarbij een sterke inhaker op de pride.

Red Carpet Social Media

BRITISH KNIGHTS

British Knights is een sneakermerk dat jongeren wil inspireren. Hier kun je qua design op social een goed beeld van scheppen en de schoenen lekker verpakken. Denk hierbij aan verschillende kleurombinaties, dominante beelden en toffe productcombinaties. Voor BK werken wij vaak met drieluiken om dit extra aan te sterken in de Instagram-feed of de Facebo0k tijdlijn.

Red Carpet Social Media

Red Carpet Social Media

Hoe introduceer je op een vette manier nieuwe schoenen? Je kunt een foto van drie hoeken nemen en deze uitlichten, of je schiet een slowmotion-video waarin je de schoen in zijn setting goed kan neerzetten. Voor BK hebben wij een aantal short video’s gemaakt in verschillende settings. Van dansen tot skaten. Hieronder een voorbeeld.

CHEAPASS

Een relevante woordgrap voor een passend merk op het juiste moment. We kunnen er veel over zeggen maar dat is bij een goede inhaker niet nodig. 😉

Red Carpet Social Media

HAUST

Toastjes lijken dan misschien een iets minder ‘sexy’ product, toch kun je op een ludieke manier toastjes leuk in kaart brengen en zo het product ‘sexy’ maken. Door gebruikersmomenten te creëren op social media waarin mensen zich op die momenten herkennen. Verpak met scherpe en grappige beeldtaal zorg je ervoor dat de fans enthousiast raken. Onderstaand voorbeeld is een van de vele gebruiksmomenten die we hebben uitgelicht. Het hele GIF’je vind je hier.

Red Carpet Social Media

MMD

#TBT kunnen goed van pas komen als je een stukje achtergrond over je merk wilt vertellen. Zo gaat Philips al ver terug in de tijd met haar technologie en is het voor de fans leuk om hier wat over mee te krijgen.

Red Carpet Social Media

RECENTE POSTS