Link-posts op Facebook. Wat te doen?

Red Carpet Open Graph Tags

Facebook heeft onlangs een update doorgevoerd, waardoor het niet meer mogelijk is om beelden en teksten van link-posts te bewerken. Link-posts zijn berichten op Facebook die direct verwijzen naar een website of pagina. Een nachtmerrie voor elke (Facebook) marketeer, want daar maken we veelvuldig gebruik van. Facebook zou deze wijziging hebben doorgevoerd om fake nieuws tegen te gaan. Stiekem hopen we dat Facebook zich nog bedenkt… In de tussentijd is er gelukkig nog wel een optie die het mogelijk maakt om link-posts te bewerken. Wij leggen je uit hoe.

Open Graph Tags

Wanneer je een link-post wil maken, verschijnt er automatisch een beeld en tekst die worden opgehaald vanaf de website. Als je geen gebruik maakt van Open Graphs Tags, pakt Facebook het eerste beeld en de eerste heading die hij tegenkomt. En dat ziet er niet altijd zo uit zoals je zou willen. Daarom is het van belang om deze Open Graph Tags te gebruiken, waarmee je precies kan aangeven hoe jij wil dat de post eruit komt te zien.

Hoe kun je deze implementeren?

Hoe je de Open Graph Tags kan implementeren wordt hier uitgelegd. Het plaatsen van de Open Graph tags is een technisch verhaal en daarom niet voor iedereen weggelegd. Trek daarom jouw webdeveloper even aan de mouw. Of…

Gelukkig zijn er ook handige tools die je kunnen helpen:

Heb jij een vraag over link-posts of over de Open Graph Tags? Neem dan gerust even contact met ons op.

Red Carpet Social Media

RECENTE POSTS