De Go Mama!-campagne van Stichting Lezen & Schrijven

Red Carpet Social Media

Doe meer met wat je al kunt! In Nederland zijn er meer dan 1 miljoen vrouwen met weinig scholing en weinig inkomen. Daarom heeft Stichting Lezen & Schrijven de Go Mama!-campagne opgezet. Special voor moeders die verder willen en kunnen komen met wat ze al kunnen. Op 8 januari is de nationale campagne live gegaan via verschillende online en offline kanalen.

HET CONCEPT

Zorg jij al jaren thuis voor het huishouden? Kinderen op tijd klaar voor school, huis spik en span en zet jij elke avond een heerlijke maaltijd voor het gezin op tafel? Als je dat allemaal kunt managen, dan kun je ook aan de slag als overblijfjuf! Je kunt namelijk meer dan je denkt! Dat is het concept voor deze campagne. Er worden verschillende situaties geschetst waar hardwerkende huismoeders op dagelijkse basis mee te maken hebben en dit wordt naast veel werksituaties gelegd. Als je het ene kan, is het nog maar een kleine stap naar het andere. Die extra push die deze vrouwen nodig hebben, krijgen zij via deze campagne.

BEWUSTWORDING EN ACTIVATIE

Gedurende de hele maand januari zijn de uitingen te zien en te horen op TV, radio en natuurlijk social media, daarnaast is er  ook een landingspagina van de campagne (www.gomama.nu) gelanceerd om de doelgroep kennis te laten maken met de juiste lessen en oefeningen.

De campagne is op social media tweedelig ingestoken. In januari ligt de focus op bewustwording en activatie. Door middel van posts op de Facebook-tijdlijn en (video-)advertenties via Facebook en Instagram zijn we aan de slag gegaan. Qua content op Facebook worden beelden, teksten en video’s afgewisseld om de doelgroep op verschillende manieren te triggeren. De doelgroep kan te allen tijde doorklikken naar de Go Mama!-pagina.

RETARGETING EN ACTIVATIE

Het tweede deel van de campagne focust zich vooral op activatie.Gedurende de maanden zetten wij onder andere retargeting in om mensen over te halen om zich aan te melden voor groepslessen of het maken van online oefeningen. Mensen die eerder op de Go Mama!-campagnepagina zijn geweest of hebben gereageerd op de advertenties, worden opnieuw benaderd. Voor de advertising van de Go Mama!-campagne hebben we verschillende soorten advertenties ingezet. We focussen op video-advertenties, caroussel-advertenties en reguliere website-advertenties.

Door de campagne tweedelig in te steken en te focussen op retargeting, hopen we in de komende campagnemaanden nog veel vrouwen te kunnen helpen!

Benieuwd naar het verloop van de campagne? Houd deze Facebookpagina in de gaten. Wil jij ook jouw online en offline middelen met elkaar verbinden? Kom dan een langs op ons kantoor in Breda.

Red Carpet Social Media

RECENTE POSTS