Campagne Longfonds: Gezonde Lucht

Red Carpet Social Media

In Nederland is de lucht ongezond. En dat is meestal niet te zien, dus zijn we er niet altijd even bewust van. Samen met het Longfonds zetten we daarom de komende weken voor de tweede keer de campagne Gezonde Lucht in op social. We werken nauw samen met ons zusterbureau ID Factory om de social uitingen te combineren met display en affiliate advertenties.

Aandacht voor (on)gezonde lucht is erg belangrijk. Het is een groeiend en onzichtbaar probleem. Door advertenties op zowel Facebook en Instagram in te zetten, helpen wij het Longfonds awareness te creëren voor dit probleem. We zetten honderden advertenties in, op een nationale en lokale schaal, waarmee de doelgroep met een klik op de knop naar de website van het Longfonds wordt geleid. Hier kan de doelgroep een luchtcheck doen om erachter te komen hoe schoon de lucht in hun buurt is. Het uiteindelijk doel van de social campagne is om 180.000 luchtchecks te behalen.

Daarvoor testen we met verschillende beelden, kleuren luchtbellen en sentimenten in de tekst om ervoor te zorgen dat we de doelgroep op veel verschillende manieren aanspreken en triggeren om de luchtcheck te doen. Dagelijks zitten we aan de knoppen en beheren we de campagnes om de beste budgetoptimalisatie door te voeren, zodat we zoveel mogelijk luchtchecks kunnen realiseren via social advertising.

Wil je meer over de campagne weten of de campagne volgen? Lees hier meer over de campagne of houd de Facebookpagina in de gaten.

Red Carpet Social Media

RECENTE POSTS