Dynamische advertenties op Facebook

Header

Facebook heeft een hele handige nieuwe feature: dynamische advertenties! Deze feature maakt het mogelijk om op advertentieniveau te testen met verschillende afbeeldingen, titels, tekst en CTA’s. Facebook rouleert automatisch deze verschillende varianten om zo tot het beste resultaat te komen. Facebook laat vervolgens ook nog zien hoe alle varianten presteren en dat is waardevolle informatie. Zo kun je gemakkelijker zien waar de doelgroep het beste op reageert.

Door middel van de nieuwe feature kan Facebook tot 30 verschillende combinaties van variabelen maken in 1 advertentie. Het is eigenlijk A/B testen op grote schaal. Eerder was dit binnen Facebook al mogelijk op advertentiesetniveau, maar nu dus ook op advertentieniveau. Anders dan bij A/B testen kan het bij dynamische advertenties wel voorkomen dat één persoon meerdere variaties van je advertentie te zien krijgt.

Deze feature zorgt voor veel nieuwe mogelijkheden binnen Facebook advertising. Mogelijkheden waarbij wij jou ook graag verder helpen. Benieuwd hoe jij de dynamische advertenties in kunt zetten? Aarzel niet om eens langs te komen bij ons op kantoor voor een kop koffie.

Red Carpet Social Media

RECENTE POSTS