Bakker Bart is nu ook Always on!

03_RC_bakker-bart_juli_2018

Lekker lunchen? Dat doe je bij Bakker Bart. Lekker ontbijten trouwens ook. Eigenlijk kun je voor elk eetmoment terecht bij Bakker Bart. Voor de lekkere koffie, de verse sappen, voor de heerlijk belegde broodjes, de smakelijke tussendoortjes of de vers afgebakken broden: altijd vind je er iets lekkers om mee te nemen of ter plekke op te eten.

Hoe breng je dit verhaal bij een doelgroep die altijd online is en direct bediend wil worden? Nou, door net als de doelgroep van Bakker Bart ook ‘Always On’ te zijn. Geen offline folders meer, maar alleen digitaal aanwezig, precies op de plekken en de momenten die van belang zijn. Met dit in ons achterhoofd zijn we in samenwerking met VUUR en Bakker Bart aan de slag gegaan met het uitrollen van de nieuwe mediastrategie.

Om de campagne zo efficiënt mogelijk in te zetten hebben we gekozen om te werken met verschillende fases. In de eerste fase focussen we ons volledig op Awareness. We willen de doelgroep laten zien dat je bij Bakker Bart terecht kunt voor zowel ontbijt, lunch als tussendoortje. In de tweede fase verschuift de focus van Awareness naar Activatie om de doelgroep daadwerkelijk naar de winkels te krijgen.

FASE 1 – Awareness

Fase één van de campagne bestaat uit een Awareness campagne. Bij de start van de nieuwe mediastrategie zijn we goed afgetrapt met een video voor de twee belangrijkste gebruiksmomenten: Ontbijt & Lunch. Deze video’s werden middels Video & Social Advertising ingezet om een breed bereik te creëren en impact te maken binnen de doelgroep.

FASE 2 – Activatie

Vervolgens hebben we fase 2 uitgerold waarin we ons richten op activatie, traffic en sales. In deze fase willen we de doelgroep naar de winkels sturen, waarbij we de (video) uitingen van verschillende gebruiksmomenten multichannel hebben uitgerold. Zo kun je ze tegenkomen als Digital Out of Home (DOOH) advertising in de winkelstraat vlakbij jouw Bakker Bart, middels Display Advertising als je jouw favoriete websites afstruint en op Facebook of Instagram als je ’s morgens vroeg first thing jouw feed checkt.

De inrichting en targeting hebben we perfect afgestemd op de gebruiksmomenten en locatie van de doelgroep. Zo zie je in een straal van 5km rondom een Bakker Bart vestiging ’s ochtends alleen ontbijtadvertenties voorbij komen en rond de middag alleen lunchadvertenties. In de winkelstraten  kun je tussen deze momenten door op de DOOH schermen ook nog smakelijke en uitnodigende beelden van een koffiemoment met wat lekkers tegenkomen.

Voor de specifieke targeting en opvolging van de campagne bouwen we vanaf de start cookie profielen op o.b.v. de gebruiksmomenten, die we vaker bereiken met de uitingen voor een hogere relevantie.

HET VERVOLG

Na voldoende data te hebben verzameld in fase 1 en 2 (wat werkt wel/wat niet) gaan we dieper in op personalisatie en relevantie, waarbij de focus ligt op traffic en sales.

Door middel van relevante targeting en het multichannel uitrollen van de nieuwe mediastrategie zijn we nu, net als de doelgroep, ‘Always On’. We kunnen de doelgroep bedienen op de juiste momenten en op de juiste locaties.

Wil je weten hoe personalisatie en relevantie de online marketinguitingen van jouw merk kunnen helpen? Neem vrijblijvend contact met ons op.

DE MIDDELEN

  • Video advertising via online en social media
  • Digital Out Of Home
  • Social media advertising
  • Display advertising
  • Mobile advertising
Red Carpet Social Media

RECENTE POSTS