Aan de slag met Bazqet!

Red Carpet Social Media

Bazqet is het heerlijke tussendoortje dat wél gezond is om te eten. In een tijd waar de trends richting biologisch eten en gezonde snacks nog steeds groeien is Bazqet de ideale ‘oplossing’!

DIT IS BAZQET

Acne, obesitas (suikerverslavingen) en vermoeidheid zijn typische hedendaagse puberteitsproblemen. Het ligt voor de hand dat hormonen hierin de grootste rol spelen. Maar is dit ook zo? Onderzoeken, webresultaten en mediaberichten tonen ons dat slechte voeding onder kinderen al jaren voor grote zorgen zorgt bij ouders en verzorgers. Mede doordat de ‘kinder idolen’ zijn geïllustreerd op verpakkingen van koekjes en het verheerlijken van het eten van snoep door monopoly-spelers, worden deze ouders steeds geconfronteerd en verleid voor het kopen van deze slechte tussendoortjes.

Bazqet’s ambitie is om hier de nieuwe maatstaaf in te worden. Het gezond(ere) tussendoortje met veelzijdige smaken dat ook nog eens lekker is. Betuttelend zijn ze niet, wel adviserend. Maar hoe zorgen wij er nu voor dat Bazqet opgepikt wordt door de markt? Dat het wordt opgepikt door een doelgroep die constant verleid wordt voor het kopen van slechte tussendoortjes? Maar bovenal: een marketing bewuste doelgroep die alleen nog hun internet helden vertrouwt?

Red Carpet Social Media

WAT GAAN WE DOEN?

Mensen verbinden met Bazqet en Mr.B is ons uitgangspunt. Snacks vallen in de impuls categorie. Op elk moment heeft een consument toegang tot meer dan 30 soorten merken. Wanneer we willen dat mensen meteen naar Bazqet grijpen moet deze direct herkenbaar zijn. De reden dat dit nog niet wordt gedaan is omdat ze nu nog niet aan Bazqet denken wanneer ze een snack gaan kopen. Daar gaan we verandering in brengen.

In september trappen we af met een activatie campagne. Doordat we ons, met oog op te toekomst, niet alleen op tieners willen focussen lanceren we deze campagne aan de hand van vier slogans, met een universele betekenis. Één consistent communicatiemodel: 

  • B. smart
  • B. sportive
  • B. happy
  • B. awesome 

Deze slogans zijn betrekkelijk op iedere doelgroep. Ze staan voor de work-o-holic die in de file staat, de brugpieper met zijn te grote schooltas, de hechte groep vrienden en hun wekelijkse movienight en de fitfreak die selfies maakt in de sportschool. We zetten een correlatie op tussen de stemming en honger, en stellen Mr.B voor als praktische oplossing. Een voordeel in allerlei herkenbare situaties. 

We zetten content en social advertising in. Via Facebook focussen we ons vooral op social advertising en via Instagram gaan we naast content aan de slag met branding. Dit om Bazqet onder de aandacht te krijgen bij de juiste doelgroep. Ook gaan we eind september aan de slag met een winactie. De sleutel zal zijn: verbinding en voorkoming van hongeraanvallen. 

Benieuwd naar de campagne of honger naar meer? Volg Bazqet via www.facebook.com/bazqet.

Red Carpet Social Media

RECENTE POSTS